نمای کرتین وال چیست ؟

مجری و اجرای نمای کرتین وال

نمای کرتین وال چیست ؟

نمای کرتین وال چیست و چگونه نصب و آماده میشود ؟ بهترین مجری نمای کرتین وال ، اجرای نمای کرتین وال ساختمان در تهران و کرج ، هزینه اجرای نمای کرتین وال چقدر است؟ برآورد قیمت و هزینه ساخت و طراحی نمای کرتین وال ساختمان ، مزایا و معایب نمای کرتین وال شیشه ای

نمای کرتین وال چیست ؟

نمای لامل یا همان نمای کرتین وال است که یک سیستم مدرن ساختمانی می‌باشد که ساختار خود ایستا دارد. ساختار خود ایستا به ساختاری گفته می شود که  وزن از سنگینی شیشه بر روی سازه لامل یا کرتین وال و شاسی کشی مربوط قرار می‌گیرد و هیچ بار مرده ای بر روی ساختمان تحمیل نمیکند.

در واقع نمای کرتین وال یا اصطلاحا نمای شیشه‌ای به طور صحیح نصب گردد جلوی انرژی و سنگینی حاصل از باد و بارندگی متوجه فقط پوسته خارجی ساختمان می‌شود و این بار بر روی سازه اصلی ساختمان نمی‌باشد.

در واقع نمای کرتین وال یک سازه مجزا در ساختمان به شمار می‌رود.و یکی از انواع نمای شیشه‌ای ساختمان و بهترین نوع نمای نمای شیشه‌ای از نظر مسائل سازه در ارتفاع به حساب می‌آید.

در این نوع از نمای شیشه ای از مصالح سبک به ویژه از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده می شود.

نمای شیشه کرتین وال جز دسته بندی نمای خشک نمای تهویه شونده به حساب می‌آید و نسبت به نماهای قبل خود زیبایی خاصی دارد.

نسل قبل نماهای کرتین وال ، نمای فریملس روی آهن نام داشت که از نظر آب بندی و هوا بندی ، عایق کاری مشکلات متعددی داشت.

قبل از پرداخت به جزییات نمای کرتین وال که یک اصطلاح انگلیسی برای نما است که معادل فارسی آن به عبارت دیوار پرده ای شناخته می‌شود.

نمای کرتین وال شیشه‌ای از پر کاربردترین نماهای است که در ساختمان به کار می رود و می‌توان آن را در خیابان و محله ها دید.

نمای کرتین وال عایق بسیار مناسبی برای رطوبت و صوت می‌باشد که این ویژگی در نمای ساختمان باعث بهینه‌سازی دما و نور محیط می‌شود و در نتیجه از مصرف برق در ساختمان که نمای کرتین وال دارد کاهش می‌یابد.

اگر بخواهیم کمی فنی تر به نمای کرتین وال اشاره کنیم ، کرتین وال در واقع شاسی ها و لامل ها هستند که در اطراف نمای پروژه ساختمانی قرار می‌گیرد. بدین ترتیب در این نما  شیشه است که به عنوا ن نمای ساختمان قرار می‌گیرد و به جای اینکه بر روی ساختمان نصب شود بر روی لامل و سازه کرتین وال قرار می‌گیرد.

شما هم میتوانید نمای کرتین وال را در ساختمان بزرگ و معروف شهر تهران و کرج نصب گردیده ملاحضه فرمایید.


جدیدترین مطالب :



مدیریت